sobota, 17 sierpnia 2013

Ciasto francuskie z serem kozim, rukolą i różnymi rodzajami pomidorów.


Zainspirował mnie przepis z Księgi Smaków Świata, czyli wielkiego kulinarnego tomiszcza, które dostałam od moich przyjaciółek na urodziny w tym roku.



Oryginalnie w przepisie było więcej rodzajów pomidorów, w tym żółte i zielone, ja ograniczyłam się do dużych klasycznych i małych typu cherry. Rukolę dodałam od siebie, świetnie współgra z kozim serem i słodkimi pomidorami. Co do ciasta: w przepisie zalecają, żeby kupić lodówkowe, sklepowe francuskie i pociąć je na 6 kwadratów. Tak też zrobiłam, ale po namyśle zlepiłam kwadraty z powrotem w kulkę, rozwałkowałam ją na placek i podzieliłam placek na dwie części. Następnym razem chyba zrobię klasyczne ciasto do tarty, bo farsz jest rewelacyjny. W kolejce czeka też tarta prowansalska z pomidorami z tej samej książki. Ale póki co pozostańmy przy kupnym cieście i mojej wersji przepisu.

Składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
2 duże pomidory
garść pomidorków koktajlowych
garść liści rukoli
rulonik koziego sera
mleko
oliwa z oliwek
czosnek
świeża bazylia
sól
pieprz

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200 stopni. Ciasto kroimy na kwadraty lub zlepiamy, rozwałkowujemy i układamy w okrągłej blaszce, a następnie przecinamy na pół lub na ćwiartki (pół jest dobrą opcją na obiad dla pary). Nakłuwamy ciasto widelcem i wstawiamy do piekarnika na 12 minut.
Pomidorki kroimy na ćwiartki, dodajemy do nich listki bazylii, posiekany czosnek, oliwę, sól i pieprz. Mieszamy i odstawiamy. W miseczce rozgniatamy kozi rulonik, dodajemy trochę mleka i mieszamy na gładką masę. Duże pomidory kroimy w plastry.
Na podpieczonym cieście rozsmarowujemy ser i układamy na nim duże pomidory. Podpiekamy jeszcze przez ok. 5 minut. Wyjmujemy ciasto z piekarnika, układamy na nim rukolę i pomidorki z oliwą. Na koniec posypujemy jeszcze całość mielonym pieprzem.



Dobra opcja na lekki letni obiad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz